انتخاب وب سایت
  • پرسش های متداول
  • ـ آموزشهاي الكترونيكي به چه معنايي است؟
    سيستم آموزش الكترونيكي (E-Learning) مجموعه اي است كه دانشجويان مي توانند از طريق اينترنت در آن ثبت نام كرده، دروس مورد نظر خود را از ميان دروس ارائه شده انتخاب نمايند؛ از جلسات درس (كلاس مجازي، ويدئوكنفرانس و...) استفاده كرده، در امتحان شركت كنند و با استاد و هم كلاسي هايشان ارتباط برقرار كنند. در سيستم آموزش الكترونيكي، مجموعه اي از مطالب و مواد هر درس با استفاده از نرم افزارهاي مناسب (به صورت صوت، تصوير، متن، انيميشن و...) و از طريق شبكه ارتباطي اينترنت و اينترانت در دسترس دانشجو قرار مي گيرد.

  • ـ LMS يا LCMS چيست؟
    LMS مخفف Learning Management Systems و LCMS مخفف Learning ManagementContent Systems مي‌باشند و به سامانه مديريت آموزشي و محتواي دروس (ديجيتال شده) اطلاق مي‌شود. اين سامانه‌ها بر روي سرورهايي آموزش الكترونيكي نصب شده‌اند.

  • ـ يك دانشجوي الكترونيكي بايد داراي چه مهارت هايي باشد؟
    ماهيت دوره‌هاي آموزشي كه به صورت الكترونيكي برگزار مي شوند به گونه‌اي است كه مخاطبين آن بايد داراي برخي امكانات و مهارتهاي ويژه‌اي باشند. از جمله :
    امكان دسترسي به اينترنت :
    دارا بودن يك دستگاه سيستم كامپيوتر و تجهيزات لازم براي اتصال به اينترنت، ‌حداقل به صورت , Dialup و ترجيها" خط پر سرعت ADSL،‌ از جمله امكاناتي است كه دانشجويان براي شركت در اين دوره‌ها بايد از آن برخوردار باشند. امكان اختصاص وقت مناسب براي مطالعه و يادگيري :
    برگزاري دوره‌هاي آموزشي به صورت الكترونيكي،‌ باعث صرفه‌جويي در زمان و مديريت بهتر آن در راستاي استفاده از اوقات مفيدتر شبانه روز مي‌شود. برخلاف برخي بد فهمي‌هاي رايج شده،‌ چنين رويكردي به هيچ عنوان به معناي كاهش زمان يادگيري نخواهد بود و چه بسا به سبب فضاي پوياي اطلاعاتي كه ايجاد مي‌شود،‌ دانشجويان ملزم به صرف زمان بيشتر و البته مفيدتري باشند.
    برخورداري از مهارتهاي پايه فناوري اطلاعات :
    از جمله اين مهارتها مي‌توان به مهارت كار با مجموعه Office براي تنظيم گزارش، ‌تهيه اسلايد،‌مهارت هاي هفتگانه فناوري اطلاعات (ICDL)،...اشاره نمود. همچنين انتظار مي‌رود داوطلبين گرامي تسلط كافي به روشهاي تبادل پيام در اينترنت ( ايميل ) و يا روشهاي جستجو و بازيابي آدرس وب سايتهاي مورد نظر را داشته باشند.
    تسلط نسبي به زبان انگليسي :
    هر چند اين مورد يكي از پيش نيازهاي تحصيلي عمومي براي انجام فعاليتهاي پژوهشي در مقطع كارشناسي ارشد مي باشد،‌ اما ماهيت مطالب آموزشي و تنوع و روزآمدي سريع آن،‌ روحيه يادگيري مستمر و استفاده از منابع مختلفي را مي‌طلبد كه لازمه آن تسلط به زبان انگليسي مي‌باشد.
    توانايي برنامه‌ريزي و مديريت آموزشي شخصي :
    با توجه به كاهش تعاملات رو-در-رو در اين روش آموزش،‌ انتظار مي‌رود دانشجويان داراي مهارتهاي خود- مديريتي بوده و بتوانند بدون حضور يك عامل كنترل كننده عيني،‌ اقدام به مديريت تمامي فعاليتهاي مورد نياز نمايند.

  • ـ نحوه برگزاري دوره (ثبت نام، ارائه دروس، كلاس ها، تكاليف و آزمون ها) چگونه است؟
    كسب رتبه مجاز در آزمون كارشناسي ارشد و انتخاب اين دوره ها در زمان انتخاب رشته، . پذيرفته شدگان در روزهاي مقرر همراه با اصل مداركي كه قبلاً نسخه الكترونيكي آنها را ارسال نموده اند، براي ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه مي نمايند. پس از ثبت نام نيازي به حضور فيزيكي افراد در محل دانشکده نيست؛ دانشجو می تواند با شماره های یاد شده در سایت دانشکده تماس حاصل نمایند. مگر در زمان امتحانات و كلاس هاي حضوري. تمامي آزمون ها، جلسات ارائه سمينار، دفاع از پايان نامه و نظاير آنها بطور حضوري برگزار مي شوند.

  • ـ آيا كلاسهاي درس در مركز آموزشهاي الكترونيكي به صورت حضوري برگزار مي‌شود؟
    ارائه تمامي واحدهاي درسي دوره هاي آموزشي دانشگاه ، به صورت اينترنتي و در بستر e_learning خواهد بود . اما براي هر يك از دروس كلاس On_line برگزار خواهد شد كه شركت دانشجويان در اين كلاسها الزامي مي باشد . تعيين تعداد اين كلاسها نيز متناسب با هر درس و واحد، تعداد دقيق اين جلسات در قبل از شروع نيمسال تحصيلي در تقويم آموزشي دانشگاه به طور كامل و دقيق به اطلاع دانشجويان خواهد رسيد .

  • كلاسهاي عملي از جمله آزمايشگاهها به صورت حضوري ارائه مي‌شود يا اينترنتي؟
    به صورت حضوري و زمان آن در ابتداي ترم مشخص مي شود. حضور و غياب در كلاس چگونه انجام مي شود؟
    مشاهده دروس توسط هر دانشجو از طريق سيستم مديريت يادگيري كنترل و ثبت مي گردد و حضور و غياب بر اساس ميزان حضور دانشجو در کلاس دروس رويت شده و زمان مشاهده انجام مي گردد. توضيحات بيشتر در بخش قوانين حضور و غياب در آيين نامه آموزشي مقطع مربوطه ارائه خواهد شد.

  • آيا محتواي دروس موجود در سيستم مديريت يادگيري با كتابها و يا ساير منابع معرفي شده براي هر درس تفاوت دارند؟ بلي، كتابهاي معرفي شده منابع جانبي دروس بوده و شما بايد دروس را از طريق LMS دنبال نماييد. بعلاوه محتواي موجود در سيستم تنها بصورت مكتوب نبوده و داراي اجزاي چند رسانه اي است، كه طبيعتاً در كتب موجود نمي توانند وجود داشته باشند.

  • درپاسخ دادن به تمرينات آيا شخص پاسخ دهنده براي استاد مشخص است؟
    كلا هرگونه فعاليت دانشجو از طريق LMSبطور دقيق مشخص بوده و ثبت مي‌گردد.

  • آيا در صورتي كه در طول مطالعه يك درس با مشكل خاصي روبه‌‌ رو شويم امكان تماس مستقيم با استاد وجود دارد؟
    اساتيد در زمان‌هايي مطابق با جدول زمانبندي كلاس در دسترس مي‌باشند . ارتباط فوري از طريق پست الكترونيك نيز در هر زمان ممكن است كه دانشجويان مي‌توانند سؤالات كلي خود ارسال نمايند.
    تنها به اين دليل كه در محيط راحت خانه يا محل كار مهارتي را مي‌‌‌‌آموزيد نمي‌‌بايست احساس كنيد كه ايزوله شده‌‌ايد و با محيط خارج ارتباطي نداريد. درحقيقت يكي از مشخصات آموزش الكترونيكي ( روي خط ) امكان يادگيري دانش جديد در يك محيط مشاركتي است كه استاد و ديگر دانشجويان در آن حضور دارند.

  • آيا در دانشگاه کاشان اساتيد و ديگر پرسنل آموزشي جهت ارائه كمك و پاسخ به سوالات دانشجويان حضور دارند؟
    هر كلاس درس توسط يك استاد متخصص در موضوع درس هدايت مي شود . اساتيد كلاسها مسئوليت هدايت كلاسهاي روي خط ، تعيين تكاليف هفتگي، پاسخ به سوالات دانشجويان و مديريت ارزيابي هاي مستمر كلاس را به عهده دارند . بله پرسنل آموزش جوابگوی همه دانشجویان در ساعات اداری می باشند.

  • امتحانات پايان ترم چگونه و در كجا برگزار مي‌شود؟
    امتحانات پايان ترم به صورت حضوري و در محل دانشگاه کاشان بر طبق برنامه زمانبندي از پيش اعلام شده، برگزار مي‌شود.

  • آيا دانشجويان دوره‌هاي الكترونيكي مي‌توانند در كلاسهاي حضوري دانشگاه کاشان شركت كنند ؟
    دانشجويان پذيرفته شده در دوره هاي الكترونيكي نمي‌توانند از كلاسهاي دوره هاي حضوري استفاده نمايند و حضور آنها تخلف محسوب مي‌شود. اگر در حين تحصيل انصراف داده‌شود، آيا شهريه(هاي) پرداخت‌شده عودت داده خواهدشد؟
    خير.

  • اعتبار مدرك تحصيلي ارائه شده به چه ميزان است؟
    به فارغ التحصيلان اين دوره ها مدرك رسمي دانشگاه کاشان ارائه مي شود و مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي باشد؛ با اين مدرك مي توانند در آزمون مقطع تحصيلي بالاتر شركت نمايند.

  • آيا انتقال دانشجو از دانشگاه ‌هاي دولتي يا غيردولتي به اين مركز امكان‌ پذير است؟
    در دوره هاي الكترونيكي دانشگاه کاشان، امكان جابجايي و تغيير رشته وجود ندارد.

  • آيا دانشجويان دانشگاه کاشان در طول تحصيل از معافيت تحصيلي برخوردار خواهند بود؟
    با توجه به اينكه مركز آموزش هاي الكترونيكي دانشگاه کاشان تحت نظارت وزارت علوم تحقيقات و فناوري كشور فعاليت مي نمايد در نتيجه كليه قوانين و مقررات حاكم بر آموزش عالي كشور نيز در اين دانشگاه حكمفرماست.
    آموزش الكترونيكي چه مزايايي درخصوص يك برنامه منتهي به مدرك تحصيلي را دارد ؟
    دلايل متعددي براي كسب آموزش دانشگاهي در يك دانشگاه الكترونيكي كه منطبق بر اصول علمي طراحي و هدايت گردند وجود دارد. تحصيل در در دانشکده الكترونيكي دانشگاه کاشان براي دانشجو امكان تحصيل در يك محيط آموزشي بسيار پيشرفته را مستقل از مكان زندگي و كار و همچنين مستقل از زمان آموزش فراهم مي آورد. دانشکده الكترونيكي دانشگاه کاشان نشان مي دهد كه چگونه به كارگيري روشهاي مدرن آموزشي همراه با فناوري اطلاعات و ارتباطات ميتواند امر يادگيري و ياددهي را تسهيل بخشيده و كارايي اين عمل را به طرز چشمگيري بدون محدوديت زماني بهبود دهد.

  • آيا پس از فارغ التحصيلي امكان ادامۀ تحصيل در مقاطع بالاتر در دانشكده آموزشهاي الكترونيكي يا ساير دانشكده ها وجود دارد؟
    بله

  • چگونه می توانيم وارد سايت مجازی شويم؟
    کافی است وارد سايت اينترنتی http://oeec.kashanu.ac.ir و در قسمت ورد به LMS شناسه ورود و کلمه رمز خود را که شامل کد دانشجویی و پسورد 1تا 5 می باشد که در مرحله ورود نیاز به تغییر دارد را در محل‌های تعيين شده وارد کنيم.

  • براي انتخاب واحد دروس مجازي چه بايد کرد؟
    ابتدا دانشجويان بايد در بازه انتخاب واحد اقدام به انتخاب درس مورد نظر نموده (درس مورد نظر باید در ليست دروس قابل ارائه ترم موجود باشد- ( لیست دروس قابل ارائه بصورت مجازی توسط دانشکده تعیین می¬شود.) و پس از اتمام بازه انتخاب واحد ليست دانشجويان وارد سيستم آموزش مجازي شده و دانشجو (پس از چند روز از اتمام انتخاب واحد) قادرخواهد بود از طریق سایت http://oeec.kashanu.ac.ir با کلیک بر روی ورود به سيستم آموزش الكترونيك وارد سایت آموزش الکترونیکی شود.

  • وظيفه دانشجو پس از انتخاب واحد درس مجازي چيست؟
    چنانچه دانشجويان درسي را به صورت مجازي انتخاب نموده باشند،‌ پس از چند روز از اتمام بازه انتخاب واحد بايد با ورود به پورتال دانشجويي و آن واحد های ارائه شده را اخذ نماید. اطلاعیه های درس شامل تکالیف و زمان تحویل آن، آزمون ها و زمان برگزاری، زمان و مكان برگزاری آزمون میان ترم و پایان ترم ... در سامانه الکترونیکی می باشد. حضور مداوم و فعال و شرکت در جلسات در ارزیابی دانشجو در انتهای ترم موثر می باشد.درصورت عدم ورود موفقيت آميز و يا نبودن اسم درس پس از ورود به سيستم بايد بلافاصله براي رفع مشكل با دانشکده الكترونيك تماس حاصل نمایید.

  • چنانچه در ورود به سايت مشکل داشته باشيم چه بايد بکنيم؟
    علت اشکال اين است که احتمالا کلمه رمز را درست وارد نکرده‌ا يد و يا اينکه آنرا تغيير داده و کلمه رمز جديد را بخاطر نمي آوريد. در صورتی که در ورود به پورتال های مورد نیاز دچار مشکل هستید با واحد آموزش در تماس باشید.

  • چگونه مي توانيم به محتوی درس دسترسی داشته باشيم؟
    پس از اينکه با شناسه ورود و کلمه رمز وارد سيستم مجازي شديد کافی است بر روی نام درس مورد نظر خود کلیک نمایید. سپس از قسمت مرور مطالب محتوي درس را مشاهده نمائيد.

  • چگونه مي توانيم از تاريخ امتحانات و يا مواردی که استاد به آنها اشاره دارد مطلع شويم؟
    پس از اينکه با شناسه ورود و کلمه رمز وارد سيستم مجازي شديد به اولين صفحه درس وارد مي شويد . در اين صفحه بخشي را به نام آگهي ها مشاهده خواهيد کرد که مخصوص درج اطلاعيه و مواردي است که استاد درس به آنها در طول ترم اشاره خواهد نمود از جمله تاريخ امتحانات ، مهلت تحويل پروژه ها و .... دقت نمایید زمان برگزاری آزمون پایان ترم که پرتال اموزشی قابل روئت می باشد..

  • نحوه برگزاري امتحانات ميان ترم و پايان ترم دروس مجازي چگونه است ؟
    اولاً‌ آزمون ميان ترم و پايان ترم به صورت حضوري و در مکاني که توسط واحد آموزش دانشکده و يا استاد تعيين شده است انجام مي-گيرد ثانياً تاريخ برگزاري امتحانات ميان ترم دروس مجازي خارج از بازه امتحانات مي باشد كه اين تاريخ و زمان و مكان برگزاري امتحانات توسط استاد درس دربخش آگهي ها ‌به اطلاع دانشجويان خواهد رسيد.

  • برای ارسال پروژه ها و تكاليف چگونه بايد عمل کرد؟
    می توانيد در تاريخ هايي تعيين شده توسط استاد به هر جاي ديگري که وي در بخش آگهي ها قيد کرده است مراجعه و پروژه و يا تكاليف خود را تحويل دهيد و یا اینکه با شماره اتاق اساتید تماس حاصل نموده که دفترچه تلفن در سایت اصلی دانشگاه می باشد.

  • برای تغيير مشخصات خود چه بايد کرد؟
    پس از وارد کردن شناسه ورود و کلمه رمز قبل از کليک کردن بر روي آیکن درس مجازي انتخاب شده مي توان گزينه مشخصات را کليک کرده و نسبت به تغيير مولفه هاي مورد نظر خود در اين قسمت اقدام نمود.

  • برای خروج از سيستم چه بايد کرد؟
    گزينه خروج از سيستم در بالاي صفحه بدين منظور درج شده است